O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

poniedziałek, 14 września 2015

Modrzew

Modrzew, niezwykłe drzewo iglaste:



Zastosowanie magiczne:
1. Korę modrzewia lub całe gałązki z szyszkami wiesza się na strychu, by zapobiec pożarom.
2. Spalanie igliwia lub szyszek modrzewia (w kadzielnicy, kominku itp.) oczyszcza aurę człowieka negatywnych wpływu i oddziałuje korzystnie na całe otoczenie.
3. Medytowanie modrzewia i wchodzenie z nim w bezpośredni kontakt pobudza zdolności intelektualne i ułatwia przyswajanie wiedzy.
4. Kawałeczek kory modrzewia noszony przy sobie zapobiega działaniu złego oka.
Zastosowanie medyczne:
1. Modrzew wykazuje właściwości:
– dezynfekcyjne,
– przeciwbólowe,
– gojące,
– stymulujące układ oddechowy.
2. Wewnętrznie stosuje się inhalacje przy dolegliwościach dróg oddechowych.
3. Spalane igliwie modrzewia stosowano do okadzania chorych i pomieszczeń, w których leżał chory w celach dezynfekcyjnych.

1 komentarz:

Tolerancyjny pisze...

Droga Pani Allu.

Wreszcie wracam jak syn marnotrawny na zaprzyjaźnione blogi, które zaniedbywałem przez Facebooka.

Wracam do tematu. Prawie nic nie wiedziałem o cudownych właściwościach modrzewia.

Przed moim blokiem, tuż przy balkonie rósł piękny modrzew. Sięgał piątego pietra, na którym mieszkam. Był azylem dla ptactwa, które robiły "przysiad" - miejsce, gdzie mogły bezpiecznie jeść wykładaną przeze mnie karmę. Nie musiały pokonywać dużych odległości. Na modrzewiu cukrówki założyły gniazdo, które na bieżąco obserwowałem, robiłem zdjęcia, kiedy znalazły się w nim jajeczka. Młode gołąbki były naszymi stałymi gośćmi na balkonie. Niestety, niektórym lokatorom modrzew przeszkadzał. Tzw. wspólnota, którą należałoby nazwać - głupota, zadecydowała o... wycięciu drzewa. Robiłem starania o zmianę decyzji. Nie udało się. Modrzew poległ, był to straszny widok, który udokumentowałem na zdjęciach.

Dzięki Pani wpisom moja wiedza ezoteryczna staje się bogatsza, a co za tym idzie mogę z niej (wiedzy) korzystać w praktyce. Dziękuję.

Pozdrawiam serdecznie.

EZ