O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Nawłoć

Sierpień to czas kwitnienia nawłoci:


Zastosowanie magiczne:
1. Kwiaty nawłoci noszone przy sobie, a także spalane w kadzielnicy, przyciągają pieniądze.
2. Nawłoć hodowana w ogrodzie zapewnia dostatek i wzrost dochodów, szczególnie w okresie kwitnienia.
3. Trzymanie w miejscu nauki czy pracy bukietu z kwitnącej nawłoci albo jej ususzonych kwiatów stymuluje pracę mózgu i wzmacnia sprawność intelektualną.
Zastosowanie medyczne:
1.Nawłoć wykazuje działanie:
–  moczopędnie,
– przeciwzapalnie,
– ściągające,
– przeciwbakteryjne,
– odtruwające,
– rozgrzewające,
– napotne,
– przeciwskurczowe.
2. Stosuje się ją w:
– stanach zapalnych nerek, moczowodów i pęcherza moczowego,
– kamicy nerkowej,
– zatrzymaniu moczu,
– puchlinie wodnej,
– skazie moczanowej,
– dnie,
– przeroście gruczołu krokowego (prostaty) u mężczyzn,
– gośćcu,
– nadciśnieniu,
– uporczywych biegunkach,
– nieżycie żołądka i jelit,
– czerwonce,
– kaszlu,
– krwiopluciu,
– astmie i zapaleniu oskrzeli,
– chorobach układu pokarmowego,
– żółtaczce.
3. Zewnętrznie stosuje się nawłoć przy:
– trudno gojących się ranach,

– wysypkach, wrzodach i czyrakach.

1 komentarz:

Dobrochna pisze...

A to ciekawe!!!Bardzo ciekawe,że nawłoć ma taką moc.Myślę także o tym,że w pobliżu jest pole pani ?!nawłoci, a obok mieszkają sami bogacze.A taka ja na przykład- choć kwiaty corocznie...
E tam, będę się użalać. Zatrudnię nawłoć i tyle.Pozdrawiam serdecznie.