O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

niedziela, 19 lipca 2015

Szczaw

Szczaw to nie tylko roślina na zupę, ale także ważne ziele lecznicze i magiczne:



Zastosowanie magiczne:
1. Skropienie naparem ze szczawiu miejsca, gdzie prowadzimy biznes przyciąga klientów.
2. Trzymanie nasion szczawiu pod prześcieradłem sprzyja poczęciu dziecka.
3. Jeśli masz problemy z komunikowaniem się z innymi, chwilę przed wypowiedzeniem swego zdania pożuj przez moment liść szczawiu.
Zastosowanie medyczne:
1. Szczaw ma właściwości:
– oczyszczające,
– przeciwbiegunkowe,
– żółciopędne,
– wzmacniające,
– przeciwgorączkowe,
– moczopędne
2. Wewnętrznie stosujemy w przypadku:
– biegunki,
– czerwonki,
– stanów gorączkowych,
– dolegliwości serca,
– problemów żołądkowych,
– chorób wątroby,
– astmy,
– żylaków.
3. Zewnętrznie stosujemy na:
– rany,
– wrzody,
– czyraki,
– świerzb,
– hemoroidy.
Przepisy kulinarne
Chłodnik wschodni
½ kg liści szczawiu
4 ogórki
szczypior
łyżeczka masła
łyżeczka startego chrzanu
łyżka cukru
4 jajka ugotowane na twardo
1 l kwasu chlebowego
sól
Szczaw dokładnie umyć pod bieżąca wodą po czym wrzucić go do rondla z rozgrzanym masłem. Trzymać na małym ogniu pod przykryciem około 10 minut. Po tym czasie całość zmiksować. Następnie dodać obrane ogórki pokrojone w kostkę oraz posiekany szczypior.
Natomiast jajka ugotowane na twardo przekroić na połówki, wyjąć z nich żółtka, które należy rozetrzeć z chrzanem, a białka drobno posiekać, przełożyć do pozostałych składników. Na sam koniec zalać całość kwasem chlebowym. Doprawić do smaku solą oraz cukrem i schłodzić w lodówce. 

Brak komentarzy: