O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

poniedziałek, 30 sierpnia 2010

Kapłanka

Chyba już pora wrócić do Tarota, chociaż prawdę mówiąc on towarzyszy mi w każdej chwili. Dziś kilka słów o Kapłance, karcie, która jak wiadomo, patronuje samemu Tarotowi, symbolizuje matkę, wiedzę ezoteryczną, opiekę, dyskrecję itp. Ja chciałabym zwrócić uwagę na nieco mniej znane znaczenie tej karty - na jej związek z przyrodą, bo przecież Kapłanka to również Matka Natura, dlatego kieruje naszą uwagę na te elementy naszego życia, które nie wiążą się wprost z cywilizacją. Przyroda nikogo nie preferuje, jednakowo kocha swoje "dzieci" i czasami może się nam nawet wydawać okrutna, ale w świecie Natury rządzą jasno określone reguły i prawa. Nikt nie jest preferowany i nikt nie jest pogardzany. Gdybyśmy my ludzie umieli te proste zasady zastosować w swoim "cywilizowanym" życiu, stałoby się ono dużo prostsze! A Kapłanka przypomina nam, że też jesteśmy częścią przyrody, że nie możemy bez niej istnieć, że jeśli ją zniszczymy - zniszczymy siebie.
Łatwo zauważyć groźne anomalie występujące w pogodzie w ostatnich latach, ludziom nie dają spokoju katastrofy żywiołowe - wybuchy wulkanów, powodzie, trąby powietrzne itp. Chyba wszyscy się zgodzą, że jeszcze kilkanaście lat temu było tego znacznie mniej, dlaczego? Nie jestem klimatologiem, więc nie odpowiem naukowo, ale... Ale jeśli potraktujemy przyrodę jako jeden żywy organizm, jeśli odwałamy się do pojęcia Matki Natury, to prawdą jest, że wykorzystywaliśmy i krzywdziliśmy ją od stuleci. A może ona ma już tego dosyć, może starciła cierpliwość do takich dzieci, co ją niszczą i krzywdzą...
I nie myślcie, że ona sobie nie poradzi! Poradzi, a z nami może stać się to, co z dinozaurami. Dlatego może warto czasami zrobić rozkład na naszą planetę, pytając o jej kondycję i sprawdzać jak często w tym rozkładzie pojawia się Kapłanka. Im częściej będzie występować w pozycji odwróconej, tym jaśniej będzie sygnalizować zbliżajace się niebezpeiczeństwo kataklizmów i negatywnych w skutkach zmian klimatycznych.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Pani Alicjo to ja mam pytanko;) która pani z tarota Kapłanka czy Cesarzowa jest bliżej natury?Mi bardziej Cesarzowa jawiła się jako ,,matka natura,,.Czekam niecierpliwie na kolejny post;)Co tu zajrzę to nowa lekcja dla mnie.
Dziękuję że mogę się tu uczyć i rozwijać;D