W opisach najczęściej posługiwałam się określeniem „dziecko”, ale proszę pamiętać, że pierwsza karta odnosi się do okresu od urodzenia do 21-25 roku życia, tak więc opisywane symptomy mogły pojawić się tak w dzieciństwie, jak i w okresie dojrzewania, a nawet nieco później.
1 2
XVI II
4
XVIII
W takim wypadku kartę na 1. pozycji interpretujemy jako:
– silna, ale destrukcyjna osobowość matki odcisnęła znaczące piętno na właścicielu Portretu;
– dziecko, które uciekało w świat marzeń przed trudnościami na jakie napotykało w życiu codziennym;
– osoba otaczająca się iluzjami i niemiejąca realnie ocenić sytuacji;
– skłonność do myślenia życzeniowego;
– skoncentrowana na sobie i histeryczna matka utrudniała ukształtowanie się stabilnej psychiki;
– dom, w którym zabrakło ciepła, zrozumienia i życzliwej atmosfery;
– matka, która świadomie lub nie niszczyła psychikę dziecka;
– brak stabilnych wzorców do naśladowania w dzieciństwie;
– człowiek, który ma problemy z wpisaniem się w istniejące struktury;
– uzdolnienia w zakresie architektury, w tym architektury krajobrazu.
1 2
XXII I
4
I
W takim wypadku kartę na 1. pozycji interpretujemy jako:
– utrudniony w dzieciństwie kontakt werbalny z dorosłymi, niewykluczone zaburzenia mowy bądź po prostu osoba, która późno zaczęła mówić;
– problemy w relacjach z rówieśnikami i/lub rodzeństwem;
– opóźniony lub długotrwały okres dojrzewania;
– infantylne podejście rodziców do dziecka utrudniające dojrzewanie psychiczne;
– negatywne kody werbalne wprowadzone danej osobie w dzieciństwie, zazwyczaj przez rodzeństwo lub rówieśników, ale możliwe, że i przez rodziców, najczęściej typu: „Jesteś głupi/głupia” lub „Sam z niczym sobie nie radzisz”;
– brak harmonii w otoczeniu dziecka, które jest świadkiem kłótni, a nawet wyzwisk i przykrych słów jakie padają w relacjach między domownikami (rodzicami czy rodzeństwem);
– zablokowane w dzieciństwie spontaniczne i naturalne zachowania;
– trudności z jasnym określaniem swoich pragnień i potrzeb;
– problemy w nauce spowodowane brakiem wiary w siebie;
– brak kontaktu z wewnętrznym dzieckiem.
1 2
VI III
4
IX
W takim wypadku kartę na 1. pozycji interpretujemy jako:
– nadopiekuńcza, zakochana w dziecku matka;
– matka uniemożliwiająca dziecku samodzielne podejmowanie decyzji;
– decyzje podjęte przez matkę były niekorzystne dla prawidłowego rozwoju dziecka;
– jednostka, która czuła się (lub była) w dzieciństwie samotna;
– osoba, która nie została nauczona w dzieciństwie samodzielności;
– matka, która ponad dobro dziecka stawiała partnera;
– osoba, która boi się miłości i dlatego jest samotna;
– doskonały gust i wyczucie proporcji;
– człowiek, który posiada zdolności mediacyjne i związane z pośredniczeniem;
– jednostka, która potrafi szybko podejmować decyzje;
– uzdolnienia w zakresie projektowania pięknych przedmiotów i aranżacji wnętrz;
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz