O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

wtorek, 14 września 2010

Sprawiedliwość

Czy jestem sprawiedliwa? Czy tak samo odnoszę się do siebie, jak i do innych? Czy umiem osiągnąć spokój wewnętrzny niezależnie od tego, co dzieje się na zewnątrz mnie? Czy pozbyłam się niedobrego nawyku osądzania innych? Każde z tych pytań odnosi się bezpośrednio do karty Sprawiedliwość i zmusza do poważnego zastanowienia się nad sobą i swoim stosunkiem do siebie i do otaczającego świata. I choć w prognostyce jest dość prosta do interpretacji karta - sprawy urzędowe, sądowe, praca najemna itp., to w psychologii jest bardzo trudna. Mówi o tendencji do obarczania się poczuciem winy lub całkowicie odwrotnie - do przerzucania własnych win na innych, może wskazywać na skłonność do obciążania się różnymi "grzechami" lub wynajdywania ich u innych.
Warto dobrze przemyśleć tę kartę, zastanowić się nad typowymi dla niej atrybutami - wagą o równych szalkach zachęcającą do zrównoważonej oceny, szarfą przesłaniającą oczy Temidy sugerującą, by nie oceniać innych, jeśli ich nie znamy przynajmniej tak dobrze jak siebie i mieczem wzniesionym ku niebu, który nie jest narzędziem kary, lecz wskazaniem, że ponad ludzką sprawiedliwością jest wyższa sprawiedliwość - boska.
I jeszcze kilka słów na temat numeracji. Do początku XX wieku nie było tego problemu i we wszystkich taliach Sprawiedliwość miała numer VIII. Dopiero Waite w roku 1906 wprowadził zmianę w numeracji i zamienił miejscami Sprawiedliwość i Moc. Dlaczego tak zrobił, bliżej nie wiadomo. Do mnie bardziej przemawia tradycyjna numeracja i nie widzę powodu, by ją zmieniać, tym bardziej, że w Portrecie (a sprawdziłam to na dziesiątkach tysięcy przykładów) zmieniona numeracja nie ma zastosowania, dlatego trzymam się starej wersji i dla mnie Sprawiedliwość ma numer VIII, a Moc XI

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Pani Alu mam z ta karta duzy problem w zyciu,moze dla tego mi ciezko jest ja interpretowac, Mam ja na 4 pozycji w portrecie a w partnerskim portrecie mamy ja na 2 do tego maz ma ja w swoim portrecie na pozycji 1,wiec ciagle sie przewija w naszym zyciu. Niebardzo potrafie sobie ulozyc jej zwiazek z naszym zyciem. Moje pytanie jest czy znajde opis portretu partnerskiego w ktorejs z Pani ksiazek? Jak tak to w jakiej? Jak wczesniej pisalam niestety nie moge uczestniczyc w Pani kursach bo mieszkam w Liverpool-u. Bede wdzieczna za odpowiedz. Marta