O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

środa, 10 listopada 2010

Hagal

Pora powrócić do run. Dziś kolej na Hagal:


To runa magów i wiedźm, silna, mądra, chroniąca tych, którzy zajmują się magią i wróżeniem. Z Hagal wiąże się bogini Hel, władczyni świata zmarłych i pani pogody. Według staroskandynawiskich legend w swoim fartuchu nosi kamienie, a kiedy zaczyna je z niego wyrzucać na ziemię spada grad. Kiedy bogini Hel chce kogoś zabrać do swego królestwa, przyjmuje postać kruka, przylatuje pod dom, w którym ten ktoś mieszka i stuka skrzydłem w okno. Co ciekawe, to ostatnie wierzenie przetrwało do dziś u mnie, na Polesiu...
Runę tę stosuje się w skryptach chroniących przed złymi duchami, przywidzeniami, koszmarami sennymi, a także przed złym okiem, czarną magią, urokiem i klątwą. Korzysta się z niej także wtedy, kiedy chcemy się czegoś pozbyć (kłopotu, złego nawyku, niepożądanej cechy charakteru, natrętnego wielbiciela itp.). Tylko w tym ostatnim przypadku należy pamiętać, że miejsce po tym, czego żeśmy się pozbyli nie może pozostać puste i należy je zapełnić czymś pożądanym. W ogóle hagal należy stosować ostrożnie, gdyż w pewnej formie bywa często stosowana w czarnej magi!

Brak komentarzy: