O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

wtorek, 9 listopada 2010

Świat

Dziś kolej na ostatnią kartę Wielkich Arkanów - Świat:


To najradośniejsza karta w całej talii. Zawiera się w niej wszystko. I poprzednie karty Wielkich Arkanów, i całe bogactwo i złożoność ludzkiej psychiki, i rozmaitość naszego świata. Karta ta uczy nas, że spełniony człowiek odczuwa harmonię ze wszystkimi istniejącymi we Wszechświecie energiami. (Nie bez powodu inna, mniej znana, nazwa tej karty, to Wszechświat.) Jest ona spełnieniem słów Terencjusza: "Człowiekiem jestem i nic, co ludzkie nie jest mi obce". Niesie ona w sobie akceptację dla siebie i innych, tolerancję, równe traktowanie i księcia, i żebraka, dyrektora i jego sprzątaczki, czarnego, białego i fioletowego w zielone paski, Polaka, Amerykanina i Rosjanina. Karta Świat uczy nas też życia "tu i teraz", bez oglądania się na przeszłość i bez czekania na przyszłość, bo tak naprawdę szczęśliwymi możemy być tylko w tej, jedynej i niepowtarzalnej chwili. Uprzedza, że odkładanie szczęścia do chwili, gdy będziemy schudniemy o 7 kg, będziemy mieli na koncie 10 tysięcy euro, zaliczymy wakacje na Majorce itp., itd. nie ma racji bytu, bo...? Bo nieuchronnie pojawi się jakaś inna Majorka, jakaś inna wada wyglądu, jakieś inne dążenia finansowe. Szczęście jest osiągalne tylko w czasie teraźniejszym!!! Przynajmniej w naszym Świecie!

2 komentarze:

jaga700 pisze...

Co sądzisz o karcie Świat w Talii Osho Zen Tarot?

Alla Chrzanowska pisze...

Pani Jago!
Jakoś nigdy Osho mnie nie zafascynował. Jest bardzo daleki od naszej kultury i jego talia nie nadaje się do pracy z Klientem. Ja jestem praktykiem, więc korzystam z tych talii, które mają praktyczne zastosowanie. Stąd - nic nie sądzę o tej karcie, bo nie jestem od sądzenia.