O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

piątek, 8 października 2010

Durisaz

Słowo durisaz (thurisaz) oznacza wieżę, wrota, ale także orbońcę i strażnika. Wiąże się ją mitologicznie z jednym ze skandynawskich bóstw, bogiem Thorem, który był obrońcą ludzi i orędownikiem ludzkich spraw. A oto ona:



To wyjątkowo ważna runa dla wszystkich twórczych i kreatywnych osób, ponieważ zsyła inspirację, natchnienie i oryginalne pomysły. Ale jej rola nie kończy się na tym. Durisaz jest również runą ochronną, która chroni przed złem we wszelkiej postaci, zabezpiecza wszelkie wejścia i z tego względu nanoszono ją na wrota, drzwi, dachy. Dla własnej ochrony rysuje się ją lub graweruje na sprzączkach od pasków od wewnętrznej strony. Poza tym runa ta wzmacnia siłę ciosu (na Wschodzie bokserzy i osoby uprawiająće sztuki walki rysują ją na wewnętzrnej stronie wiodącej ręki) i chroni przed niebezpieczeństwem w górach. W związku z tym, że jej wizerunek przypomina ulubioną broń boga Thora - topór, stsuje się ją też do zapewnienia bezpiecznej eksploatacji tego narzędzia, jak i do tego, by się ono nie tępiło, a wtedy rysuje się ją na ostrzu, skierowaną w dół.

Brak komentarzy: