O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

środa, 27 października 2010

Gwiazda

Karta z numerem XVII to Gwiazda:


Analizując ją na poziomie psychologicznym warto pamiętać, że jest to karta kobieca. Mówi przede wszystkim o kreatywności, zdolności do tworzenia, "rodzenia" czegoś, wydobywania z siebie. Ktoś może zaprzeczyć i powiedzieć, że artyści, to w większości mężczyźni, ale to nie zupełnie tak. Przez stulecia największym dziełem kobiety były jej dzieci. To na ich urodzenie i wychowanie ukierunkowana była twórczość pań. Sporą część kreatywności pochłaniała też organizacja życia codziennego rodziny, zapewnienie jej bezpieczeństwa i odpowiedniego poziomu komfortu. Kiedy jednak XX wiek przyniósł wiele udogodnień ułatwiających życie codzienne, jak też środki antykoncepcyjne pozwalające regulować ilość ciąż, kobiety mogły cieszyć się pewną ilością wolnej energii twórczej i wykorzystywać ją do działalności artystycznej. To właśnie dlatego w XX wieku pojawiło się tyle dzieł stworzonych przez kobiety.
Jest to też karta przyjaźni. Mówi o tym, że dana osoba potrafi być prawdziwym przyjacielem, lojalnym, wiernym, niezawodnym. Człowiek, który ma ją w Portrecie (o ile nie jest ona podwójna lub na 4 pozycji), to osoba, która zna wartość przyjaźni i z reguły ma wielu przyjaciół, choć może mieć problemy w miłości, gdyż Gwiazda patronuje uczuciom platonicznym, pozbawionym podtekstu erotycznego.

Brak komentarzy: