O mnie

Moje zdjęcie
A co tu pisać? Ci co mnie znają, to mnie znają. A Ci co nie znają, to i tak z tego wpisu niczego się nie dowiedzą. Uwaga! Nie udzielam na blogu żadnych porad!!!

środa, 6 października 2010

Fehu

Dziś chcę skreślić kilka słów o runie fehu, ale zanim o tym, to tzw. proza życia. Otóż okazało się, iż moje oświadczenie o posiadaniu praw autorskich do metody i nazwy Tarotowy Portret Psychologiczny wywołało... oburzenie. Dlatego chcę tu przedstawić jak to wygląda formalnie. Tarotowy Portret Psychologiczny opracowałam w 1996 r. W 1998 opublikowałam go w książce "Tarot a psychologia" i od tego momentu jest on chroniony prawami autorskimi i to zarówno jako metoda, jak i jako nazwa. I jeśli ktoś się nimi posługuje jako swoimi narusza, zgodnie z prawem polskim i unijnym, moje prawa autorskie. Cóż, można przepisać "Pana Tadeusza", ale nie stanie się przez to jego autorem. Zaznaczam, że każdy, kto ukończył u mnie kurs MOŻE pracować z klientami tą metodą, ale NIE MOŻE jej nauczać bez pisemnego zezwolenia! Tyle formalnie, a resztę zostawiam Waszemu sumieniu.


A teraz runa fehu. Pierwsza z run alfabetu klasycznego. Pierwotnie słowo to oznaczało "bydło domowe, skot", z czasem przeniosło się na bogactwo, a teraz może też oznaczać pieniądze, dostatek, zamożność, kwestie finansowe. Pierwotnie odnosiła się bezpośrednio do krowy, która nie tylko w symbolice dawnych Skandynawów, ale i Słowian oznaczała źródło żywności, a co za tym idzie - bezpieczeństwa. Była więc tym, co można nazwać stałymi zapasami. Zapasami w sensie materialnym, ale też i duchowym. To zrozumiałe, że osoba głodna nie będzie zajmowała się duchowością, lecz skoncentruje się na zaspokojeniu głodu. Dziś co prawda bardziej chodzi tu o źródło dochodu, firmę, w której pracujemy, o biznes, który prowadzimy. Warto pamiętać, że tylko dobry gospodarz dbał o swoją krowę, a ta odwdzięczała się mu dużą ilością mleka, czyli, tylko ten, kto dba o swoją pracę i wykonuje ją starannie, może liczyć na należyte i obfite dochody. Krowę trzeba karmić, chcąc otrzymać od niej mleko. Podobnie z pracą, ją też trzeba karmić swoim trudem, kreatywnością, pomysłami, jeśli chcemy otrzymywać z niej mleko-pieniądze. Fehu jest runą materialną, konkretną, realnie odczuwalną i oznacza zarówno pieniądze, jak i zdrowie (dzięki prawidłowemu jedzeniu) i odpowiednie rezerwy sił i energii.
W życiu codziennym warto wykorzystywać runę fehu do aktywizowania jedzenia np. podczas jego przygotowywania lub podawania na stół. Pomaga też ona w przypadku spadku sił fizycznych, dodaje pewności siebie osobom wątpiącym. Doskonale wpływa na kondycję zwierząt hodowlanych. Nie stosujmy jej jednak w przypadku psów, kotów i innych pupili, których po wykarmieniu nie planujemy zjeść. Oczywiście runę tę stosuje się też we wszelkich sprawach związanych z pieniędzmi, biznesem, choć samej (pojedynczej) runy fehu nie rekomenduję nosić w portfelu lub rysować na nim. Tu już potrzebna jest bindruna lub dłuższy skrypt runiczny.

Brak komentarzy: